学歴

慶應義塾大学経済学研究科後期博士課程在学中
米国・スタンフォード大学教育大学院修士課程修了

職歴

JICA人間開発部基礎教育グループ 兼 JICA緒方研究所研究員
JICA緒方研究所企画課
JICA人間開発部基礎教育グループ
JICA南スーダン事務所
JICAケニア理数科教育強化計画 専門家
JICAジュニア専門員
JICA青年海外協力隊(南アフリカ共和国)
千葉県公立中学校教諭

主な著作物

(ジャーナル)

Shimamura, Yasuharu, Satoshi Shimizutani, Shimpei Taguchi and Hiroyuki Yamada (2022). “The Impact of Better Access to Improved Water Sources on Health, Schooling, and Water Collection of Girls and Boys in Rural Zambia,” Journal of Development Studies, forthcoming.

Shimamura, Yasuharu, Satoshi Shimizutani, Shimpei Taguchi and Hiroyuki Yamada (2022). “Economic Valuation of Safe Water from New Boreholes in Rural Zambia: A Coping Cost Approach,” Water Resources and Economics, vol.37, 100192.

(その他)

Akabayashi, Hideo, Shimpei Taguchi, and Mirka Zvedelikova (2021). “Access to and Demand for Online School Education during the COVID-19 Pandemic in Japan,” Keio-IES Discussion Paper, 2021-013.

Tanaka, Shinichiro, Shimpei Taguchi, Kazuhiro Yoshida, Alejandra Cardini, Nobuko Kayashima, and Hiromichi Morishita (2019). “Transforming Education towards Equitable Quality Education to Achieve the SDGs,” T20 Japan Policy Brief.

田口晋平 (2016) 「アフリカにおける理数科授業の現状とその評価方法に関する検討—エチオピアにおける授業ビデオの分析からー」 『アフリカ教育研究』第7号